tisdag 3 februari 2009

En jacka.

Jag har länge velat sy en jacka. Men har inte tagit itu med att påbörja en innan för att det har verkat så krångligt. Kan ju tillägga att jag inte syr efter mönster och att jag sällan nålar. Av princip. Nejdå. Men jag är lat, höftar och tycker mönster är tråkigt. Vet inte varför jag är så anti mönster men jag tycker nog att det som är så kul med att sy är att luska ut hur man syr. Jag brukar kolla på färdiga plagg och sy efter det. När jag syr denna jacka har jag en munkjacka i strl 110 som modell. Men den är inte fodrad. Jag har aldrig sytt foder innan. Inte heller har jag sytt i dragkedja. Och det är den tredje saken med ärmar jag syr... Så för att vara på såpass okänd mark som det är för mig tycker jag nog att jag gjort ett förhållandevis bra jobb. Nästa jacka (när jag nu vågar dra igång ett jackprojekt till) kommer säkert att bli snyggare. Eller snyggare sydd i alla fall. Tygkombinationerna i denna är jag rätt nöjd med... Hm. Är jag ute på farlig mark när jag bloggar om jackan innan den är klar? Allt kanske blir helt fel i slutet bara för det... Hm. Äh vi hoppas på det bästa. Jaja. Lite bilder. (tagna med mobilen. Min kamera brukar vara inlåst på kontoret när jag jobbar och jag är som sagt lat och tar det jag har till hands =)





SvEn hjälpte förresten till att sy i fredags... =)

Inga kommentarer: